ELŐADÓK
|
Márciusban a Kreatív azt a húsz márkát válogatta ki, amelyek az elmúlt egy-másfél évben a kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére is le tudtak tenni valamit asztalra, képesek voltak fejlődni – látszottak. A válogatás természetesen óhatatlanul is szubjektív, ez a műfaj sajátja. Szavazataitok alapján a következő 10 fog megszólalni a konferencián: Chili & Vanília; Dumaszínház; Fishing On Orfű; iPhone; Lipóti Pékség; Prezi.com; Rézangyal; TimeOut; Vatera; Wamp |
|
|
10 sikeres márka |
Next Wave |
Három év döntéspszichológus kitérő után érkezik 2003-ban a piackutató szakmába, előbb a Synovate, majd a BMB Focus senior munkatársa, mindeközben a judapest.org alternatív online közösség kitalálója és főszerkesztője 2009-ig. 2008-ban megalapította saját stratégiai márkaügynökségét, a Next Wave-et, ahol a termék- és szolgáltatás innováció mellett a kiemelt ügyfelek stratégiai tervezéséért felel. Ügyfelei közé tartozik a Bols, a Nike, az RTL Klub, a Pannon, a Coca-Cola Hellenic és a Hewitt, de social branding tanácsadással segíti a WWF és több más nonprofit szervezet munkáját is. A Next Wave 2009-ben publikálta “Follow!” címmel kutatását a magyarországi márkák és a közösségi média kapcsolatáról, ami az első átfogó hazai webkettes márkatérképet is tartalmazza. |
|
|
Bitter Brunó Ügyvezető igazgató |
goviral |
Claus Moseholm 12 év tapasztalattal rendelkezik a média, reklám és kommunikációs szakmában. Közgazadasági Master diplomája van, és 1997 óta dolgozik az EMEA-ban a PR és reklámiparban. Többek között részt vett a díjnyertes Home Sweet Home kreatív ügynökség alapításában, melynek vezetője volt, majd társalapítója lett a Goviralnek. |
|
|
Claus Moseholm Global Client Service Director & Co-founder |
the:viral:factory |
Henry 2006-ban alapította a TVF Los angeles-i irodáját, amit 3 évig vezetett. Olyan cégeknek készített kampányokat, mint a Samsung, Sony PlayStation, Remington és Axe/ Lynx. Visszatérve az Egyesült Királyságba, belefogott az interaktív produkciós munkába, ahol neves szakemberekkel dolgozott együtt a Doritos és az Adobe Flash kampányain. 2009-ben kinevezték a the:viral:factory londoni irodájának kreatívigazgatójává. Henry édesapja tudós, aki több kutatásban vett részt a 70-es években. Bár a projektek sikeresek voltak, a reklám kampányok kudarcot vallottak. Ez keltette fel az ifjabbik Cowling érdeklődését a reklámszakma iránt. |
|
|
Henry Cowling Kreatívigazgató |
De Montfort University |
James Lanham, a Chartered Institute of Marketing intézetének tagja, az Egyesült Királyság egyik vezető gazdasági felsőoktatási intézményének, a leicesteri De Montfort University–nek az oktatója. Mentora a brit kormány által szponzorált Business Linknek, ahol induló kis- és középvállalkozások tanácsadásával foglalkozik. 2005 és 2008 között az NBS-en oktatott marketinget. Több mint 3 évtizeden át élt Lisszabonban, ahol sokáig vezető márkák marketingese volt (Colgate, Unilever), míg végül médiatulajdonos lett. Szervezője volt többek között a lisszaboni EPICA-nak (1999), Prisma-díjnak, a 2002-es Ghost Festivalnak és a LEAF-nek. Nemzetközi újságíró és író. Az EPICA díjtól kezdve, fesztiválokon, a grúz CIFA-n át, egészen a San Fransisco-i Világ legkisebb filmfesztiváljáig számos rendezvénynek volt zsűritagja. |
|
|
James Lanham Programme Leader for the Chartered Institute of Marketing |
Garrison Group |
Paul Garrison a CEU Üzleti Iskolájában oktat marketinget, ahol dékáni pozíciót töltött be. Szívesen látott vendégelőadó Európa és az USA legjobb iskoláiban. 25 éve dolgozik a marketing szakmában. Pályafutását a Procter & Gamble-nél kezdte, majd a Coca-Cola-nál folytatta először az USA-ban, majd Európában, a közép-kelet európai részleg marketing igazgatójaként. Jelenleg a magyar központ ügyvezető igazgatója. Tíz évvel ezelőtt elindította saját reklámügynökségét az USA-ban, és budapesti központtal megalapította Garrison Group nevű stratégiai tanácsadó cégét. Olyan ügyfelekkel dolgozik, mint az IKEA, a Sony PlayStation, a Telenor, az AVON, a Raiffeisen Bank, a Bayer, és természetesen a Coca-Cola. Írt két történelmi könyvet Kelet-Közép Európáról (Betonszobrok, A Távolság), marketing könyvének (Exponenciális Marketing) 2009 őszén jelent meg a második kiadása. |
|
|
Paul Garrison Alapító |
Siegel+Gale |
A Siegel+Gale - azt megelőzően pedig a Futurebrand - stratégiai igazgatója márkázási szakértő, aki szakterületét képviselve rendszeresen szerepel a médiában is, a BBC-től a CNBC-n át a Sky News-ig. Ezúttal Magyarországra jön, hogy a DigitalFestival és a Nagy Kreatív Nap közös rendezvényén adjon elő. |
|
|
Piers Guilar Director of Strategy |
Sanoma Budapest |
Közgazdász végzettséggel – nem épp szokványos módon - női hetilapos újságíróként, szerkesztőként kezdte média pályafutását 1994-ben. Később szűkebb szakmájához visszatérve a VICO kutatási vezetője lett, 1999-től pedig marketing igazgatója. Miután 2000-ben a VNU Budapest megvásárolta a VICO portfóliót, lapigazgatóként dolgozott tovább az egyesített cégben 2006-ig. Felügyelte többek között a sztárlapokat (Story, Best), a tévéújságokat és a Nők Lapját. 2006-tól az időközben a finn Sanoma tulajdonába került médiacsoport magazin divíziójának első embere. Ezen minőségében felelőse a közel 30 nyomtatott médium mellett a könyvkiadási és könyvkereskedelmi területnek, valamint a márkakiterjesztési üzletágnak. |
|
|
Pintye László Magazinportfólió-igazgató |
Ponte.hu |
Sallai Péter 2002 óta erősíti a ponte.hu csapatát. Kezdetben web portálok és internetes videóátviteli rendszerek tervezésével és kivitelezésével foglalkozott nagyvállalatok és közigazgatási intézmények számára (APEH, Budapesti Értéktőzsde, Invitel, Synergon, itbusiness), majd az elmúlt években folyamatosan tér át a megvalósítástól a tanácsadói és koncepcióalkotói vonalra. 2007-től projektigazgatói beosztásban felügyeli a cég folyamatban lévő munkáit. 2009-től a korábbiak mellett, a ponte.hu mobil üzletágát irányítja. A kezdeti, kutatással töltött idő után, iPhone és Android platformokon vezeti mobil alkalmazások készítését, például a Duna Televízió részére. |
|
|
Sallai Péter Projektigazgató |
Sanoma Budapest |
1992 óta foglalkozik piackutatással. Pályáját a Hírlapkiadó Vállalatnál kezdte, majd több neves kutató cégnél (Gallup, TGI, Millward Brown, ACNielsen, Hoffmann Research) folytatta. Komoly tapasztalattal rendelkezik mind kvantitatív mind kvalitatív megközelítésű kutatásokban, elsősorban a média, a telekommunikáció és az FMCG területein, emellett számos nemzetközi kutatást koordinált a környező országokban. 2009. július 20-tól Sasvári Gabriella megbízott piacelemzési osztályvezetőként csatlakozott a Sanoma Budapesthez. |
|
|
Sasvári Gabriella Piacelemzési osztályvezető |
Neo Interactive |
Közgazdasági diplomával, 3 év pénzügyi szakmai múlttal és egy rövid dél-amerikai kitérővel érkezik az online reklámszakmába 2000-ben. 2002-ben tulajdonostársával megalapítja a Neo Interactive digitális reklámügynökséget, ahol azóta is ügyvezető igazgatói feladatkört tölt be. 2003-ban felkérik a budapesti OgilvyInteractive divízió elindítására, 2005-től pedig alapító társtulajdonosként egy évig a Laboratory reklámügynökséget erősíti. A neo szakmai szerepvállalásának céljával olyan projektek ötletgazdája, mint pl. a Médiapédia.hu, a Digitális Média Tények Könyve, az Internetgalaxis.com vagy a Reklámporta.hu. 2008-tól társalapítóként és társszervezőként vesz részt a DigitalFestival létrehozásában. |
|
|
Soós Gergely Ügyvezető igazgató |
HotDog |
Szávuly Krisztián karrierjét marketing területen kezdte és folyamatosan specializálódott az online kommunikációra és elektronikus médiára. A T-Online-nál e-kereskedelemmel, többek között a Freemail, Videa és a G-Portál termékek fejlesztéseivel és menedzselésével foglalkozott. Jelenleg a Sanoma Budapest online lapigazgatójaként a Startlap, Citromail, Hírstart, StoryOnline, Cosmopolitan.hu, WellnessCafe és Hotdog online termékeket irányítja, nemzetközi kapcsolatokért felel, valamint új termékek koncepcionálásában és üzletfejlesztésben vesz részt. |
|
|
Szávuly Krisztián Internet lapigazgató |
Republic Group |
Több mint 10 éves ügynökségi és interaktív tapasztalattal a háta mögött, a Republic Group munkatársa 2003 óta, 2009-től a Republic Group online divíziójának vezetője. Online kampányok, portálfejlesztések, interaktív és digitális megoldások, e-commerce és web fejlesztések fűződnek a nevéhez, melynek sikerét az online területen szerzett tapasztalatainak és programozói vénájának egyaránt köszönheti. A Republic csapatában Roland irányítja az online kampányok tervezését és kivitelezését, azokhoz tartozó ügyfélkiszolgálást, valamint a termékinnovációt. Olyan díjnyertes interaktív projekteket vezetett mint a Coke – Feri Tíví, Origo – London Expedíció. Ügyfelei többek között a BROKERNET, HELL Energy, VAN Alapítvány, T-Mobile, Rauch, UniCredit Bank, BrauUnion, Cosmopolitan, K&H Bank, Bang & Olufsen, Uniqa. |
|
|
Tóth Roland Online divízió vezető |
szájreklám
Szájreklám - angolul word of mouth, röviden WOM. Lényege, hogy a vásárlók, akik többnyire a célcsoport véleményvezérei, saját tapasztalatuk, márka iránti elkötelezettségük, vagy egyéb motivátor hatására maguk ajánlják a terméket vagy a szolgáltatást ismerőseiknek. Sikerességének kulcsa maga a fogyasztó, aki személyes jó kapcsolatain keresztül hitelesen közvetíti a márka üzenetét. további részletek » |
BrandFestival
A BrandFestival 2003 óta Közép-Kelet Európa legnagyobb és legnépszerűbb vállalati- és márkastratégiai találkozója. Az eseményen külföldi marketingguruk és hazai vállalatvezetők osztják meg a résztvevőkkel márkaépítésben, stratégiaalkotásban szerzett tapasztalataikat. A kétnapos rendezvény előadásai mellett kerekasztal-beszélgetések és workshopok segítenek a legújabb elméletek és gyakorlatok megismerésében. további részletek » |
keresőmarketing
A keresőmarketing (search engine marketing - SEM) technikák és stratégiák együttese, amely segítségével több látogatót tudunk a keresőkből a weboldalunkra irányítani. Formái: fizetett elhelyezés (paied placement), fizetési módja katitntás-alapú, a tartalom alapon célzott, kulcsszavas linkhirdetés, a fizetett bekerülés (paied inclusion), és a szerves keresőoptimalizáció (SEO). további részletek » |